ازدواج به معنای آرامش واقعی است؟

 ازدواج به معنای آرامش واقعی است؟

رسیدن به آرامش و احساس خوشبختی، یکی از دلایل اصلی خیلی از جوانان برای ازدواج و متاهل شدن است. لطفاً به این سوالات دقت کنید :

اگر تحقیق کنیم واقعا چند درصد از زوج های کشورمان، زندگی مشترک موفقی دارند؟ ما که سرمان را هر طرف می چرخانیم صدای ناله بلند است. می شود به من بگویید ازدواج واقعا برای چیست؟

از قدیم گفته اند: ازدواج مانند هندوانه در بسته ای است و نمی توان آینده اش را دید. در حالی که می توان با داشتن آگاهی و استفاده از تجربیات دیگران انتخابی درست داشت و از بروز مشکلات در آینده تا حدود بسیار زیادی جلوگیری کرد. ببینیم که آیا ازدواج به معنای آرامش واقعی است؟

بنابراین این ضرب المثل نباید به باور جوانان تبدیل شود. بیشتر دلایل شکست در ازدواج مربوط به آگاهی نداشتن دو طرف از نحوه انتخاب شریک مناسب زندگی خود است. قبل از ازدواج شرط هایی وجود دارد. توجه به آن ها می تواند بسیاری از افراد را که در آستانه ازدواج قرار دارند و در انتخاب خود دو دل هستند، نجات دهد. با تمام این تفاسیر و نقل قول هایی که وجود دارد به راستی ازدواج چیست؟ به ازدواج معنای آرامش واقعی است؟

ازدواج ادامه روابط سطحی بعضی دختر و پسرها نیست، ازدواج ادامه توهمات مجردی نیست، ازدواج سه روز آشنایی و سی سال تحمل نیست، ازدواج همسر را به دلیل فرزند تحمل کردن نیست، ازدواج وعده تا آخر عمر خوشبختت می کنم نیست، ازدواج درمان نواقص شخصیتی و بیماری های روحی و روانی یکی از دو طرف نیست و ازدواج امید به تغییر طرف مقابل و اصلاح او هم نیست.

در طرف دیگر، ازدواج شناخت متقابل داشتن. آگاهی متقابل داشتن. انعطاف متقابل داشتن. هنر عشق ورزیدن است. ازدواج تعهدی است رسمی برای پذیرش و درک متقابل به منظور تشکیل زندگی خانوادگی تا زوج در سایه آن در مسیر معین و شناخته شده ای از زندگی به سمت موفقیت قرار گیرند.

این تعهد با رضایت زوج ها و بر مبنای آزادی کامل دو طرف شکل می گیرد. ازدواج یعنی برداشتن باری که برای آن به نیروی دوستی همراه و مورد اعتماد نیاز است. یعنی همبستگی یعنی تکمیل پازل نیمه کاره ای که فقط با حضور یک همراه و همسر کامل می شود.

حال شما پاسخ دهید آیا ازدواج به معنای آرامش واقعی است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *