انتخاب همسر مناسب و خوب

انتخاب همسر مناسب و خوب


انتخاب همسر مناسب و خوب یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که ما در طول زندگی خود انجام خواهیم داد .  در دوران گذشته و فضای سنتی حاکم بر آن ، انتخاب همسر جزو انتخاب‌های ما محسوب نمی‌شدند و غالباً، این والدین بودند که یک دختر و پسر را برای هم انتخاب می‌کردند.

اما امروزه، دختران و پسران این حق را برای خود قائل هستند که خودشان باید همسر آینده‌ی خود را انتخاب نمایند. البته، کاملاً حق با آن‌هاست. به این دلیل که نتیجه‌ی این انتخاب، تا سال‌ها با فرد همراه خواهد بود و مسئولیت تمام پیش‌آمدها با خود فرد می باشد. اگر بخواهیم معنای حقیقی انتخاب را در نظر بگیریم، هیچ‌کسی واقعاً خودش همسر خودش را انتخاب نمی‌کند. بلکه این زندگی و موقعیت‌ها هستند که افراد را در سر راه هم قرار می‌دهند.

حالا از این بین اگر از کسی خوش‌مان آمد، به او درخواست ازدواج می‌دهیم. البته باید مورد موافقت طرف مقابل هم قرار بگیرد. پس، این انتخاب با انتخاب‌های دیگر تفاوت‌های اساسی دارد و نیازمند دقت و توجه بسیاری است. شاید بپرسید که باید از کجا شروع کنیم؟ اول از همه توصیه می‌کنیم که تمام رمان‌های عاشقانه‌ای که خوانده‌اید و فیلم‌هایی که دیده‌اید را فراموش نمایید. عاقلانه و بدون هیچ عجله‌ای تمام جوانب را بسنجید و بعد از آن، قدم در راه این انتخاب بگذارید.

عشق قبل از ازدواج؟

ما نمی‌خواهیم بگوییم که قبل از ازدواج عاشق نشوید! اول با یک دید عاقلانه درمورد هر گزینه فکر نمایید. ببینید که آیا طرف مقابل خصوصیت‌های تبدیل شدن به یک همسر مناسب را داراست یا خیر؟ اگر قبل از نگاه عاقلانه، عاشق کسی شوید و بعداً متوجه شوید که او برای همسری شما مناسب نبوده؛ با شکست سنگین عاطفی مواجه می شوید که ممکن است تا سال‌ها کام شما را تلخ نماید. یا این‌ که ممکن است شما عاشق کسی شوید؛ ولی او عاشق شما نشود!

همسران امروز، والدین فردا

بهتر است که در انتخاب همسر خود، خودخواهانه عمل نکنید! زندگی شما با همسرتان، فقط محدود به امروز و ۲ نفر انسان نمی‌شود. آینده‌ی زندگی خود را هم در نظر بگیرید. به فرزندانی فکر کنید که قرار است حاصل زندگی شما باشند. این فرزندان، برای برخورداری از یک زندگی خوب و رشدی بالنده، نیازمند والدین بسیار خوب هستند. پس، از الان به فکر فرزاندان خود هم باشید. در هنگام انتخاب همسر، علاوه بر در نظر گرفتن معیارهای شخصی، بررسی نمایید که آیا طرف مقابل، می‌تواند مادر یا پدر خوبی برای فرزندان‌تان باشد یا خیر.

دوران سرنوشت‌ساز نامزدی

معمولاً قبل از هر ازدواج رسمی، افراد مدتی را به عنوان «نامزد» با همدیگر سپری می‌نمایند. این دوران، بهترین زمان برای حل مسائل مختلف می باشد. با رفت و آمدهای مختلف و آشنایی‌های به‌دست آمده از طرف مقابل، می‌توانید به یک تفاهم و توافق برسید و برای آغاز رسمی زندگی خود آماده شوید. در غالب موارد، نامزدی مختوم به ازدواج می‌شود. اگر هم مشکلی در این فاصله رخ داد، به کمک همدیگر آن را رفع می‌کنند. اما اگر قضیه جدی‌تر بود؛ دوران نامزدی بهترین زمان برای جلوگیری از یک ازدواج اشتباه است!

ازدواج نیز، مثل هر انتخاب مهم دیگری نیازمند دقت فراوان است. همان‌طور که گفتیم، ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی شماست. پس، سعی کنید انتخابی هوشمندانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب انجام دهید. مطمئن باشید که همسر خوب و مناسب برای شما در همین حوالی است و اگر کمی چشمان‌تان را برای دیدنش باز کنید، او را خواهید یافت!